Mert fontos..

"Ha valakinek helyén van az esze és a szíve, az mindig hatalmas erejű párosítás." - N.M.

2014. március 13., csütörtök

10 millió forint...



Milyen szépen is hangzik 10 millió forint támogatás....
De mire is költsük, hogy lenne igazságos elosztani, kinek/minek is van rá a legnagyobb szüksége? Kérdés, kérdés hátán, jó és kevésbé jó ötletek, elindulás, megtorpanás, körbejárás, egyhelyben állás, tanácstalanság, új ötletek. Ez itt a második forduló.
Egy közel 30 ezres kisvárosban mindennek és mindenkinek szüksége van fejlesztésre, támogatásra, s ez által fejlődésre. Nagy lendülettel láttunk a feladatnak, megismertük a civil szervezetek lehetséges tevékenységi körét (miután definiáltuk mit is takar ez a fogalom), és némi kis önkormányzati segítséggel még a városunkban tevékenykedő szervezetekről is listát és némi ismertetőt is szereztünk, majd úgy döntöttünk a kultúra mint téma körül fogunk nyomozni, dolgozni, fejlesztési ötleteket kitalálni/felfedezni, ötlet szinten megvalósítani, eltervezni. Sok civil szervezet foglalkozik, a kultúra, a hagyományápolás különböző területeivel városunkban, kórusok, táncegyesületek, és még sorolhatnánk.
Megpróbáltuk, hogy kamera és egyéb nélkül, az utcán embereket megszólítva, hogyan tudjuk majd megvalósítani eltervezett ötletünket, hogy közösen határozzuk meg a legjobb, leghasznosabb célt. Sajnos ez az akciónk kudarcba fulladt, második, harmadik próbálkozásra is. Siettek, nem értek rá, nem szerettek volna véleményt mondani, vagy akik igen, ott valahogy mindig belefutottunk valamilyen politikával kapcsolatos témába is. Választás időszaka van, ez valahol érthető, viszont szomorú, hogy az emberek, gyakran a saját korosztályunk is – bár van véleményük – nem mindig akarják elmondani, megosztani, pedig nagyon hasznos lenne.
Miközben a feladat megvalósításához szükséges utakat építettük, az jutott eszünkbe, hogy mi lenne, ha azt az iskolánkban, a Lehel Vezér Gimnáziumban csinálnánk meg, egy teljesen zárt közegben. A Tehetséget 2000-re alapítvány iskolánk falai között működik, céljai között az alábbiak szerepelnek: az iskolai nevelő-oktató munka feltételeinek javítása, a kulturális és sporttevékenység színesítése, a versenyeztetés, az idegen nyelvek tanulásának elősegítése, a tehetséges és rászoruló tanulók támogatása.




A TERV:
1.  Célok, feladatok, lehetséges fejlesztések – interjú igazgató úrral, a kuratórium egy-két tagjával
2.      Célok, feladatok, lehetséges fejlesztések – interjú a diákokkal
3.     Ötletek rendszerezése, összevetése az alapítvány célkitűzéseivel, továbbgondolása, „formába öntése”
4.      Elérhető célok átgondolása, várható hatások elemzése
5.      Megvalósítható célok, szükséges közreműködőkkel

ÖTLETBÖRZE
1.      Igazgató úr legfontosabb feladatnak a drogprevenciós eladásokat, ezzel kapcsolatos programokat tartotta a tehetséggondozás mellett, illetve a versenyekre való szervezett eljutás finanszírozását említette
A kuratórium másik tagja Berkóné tanárnő a tanórákhoz, tananyaghoz szükséges eszközök cseréjét, új eszközök vásárlását tartotta fontosnak, ami a tehetséggondozás egyik alappillére is
2.  Diákok: Lehel: interaktív táblákat, tanulást segítő eszközök beszerzését tartotta fontosnak
                        Niki: nyelvi táborokat, sportolási lehetőségek bővítését, tanórán kívüli
                        szakkörök (rajz, színjátszó kör stb) felszerelésének bővítését, új
lehetőségek kipróbálását gondolta nélkülözhetetlennek
                        Béci – aki régóta iskolánk lakója, hiszen nyolcosztályos évfolyamba jár,
                        most végzős – a természettudományos tantárgyakhoz szükséges
                        szemléltető eszközöket, kísérletező készleteket, tanuláshoz, tudományos
diákmunkához szükséges felszereléseket venne
                        a mi ötleteink még ezeken felül:
-          a „no hate” kampány során kiderült, az iskolagaléria milyen fontos és hatásos eszköz a fiatalok gondolatainak kifejezésére, mások figyelmének felkeltésére – jó lenne, ha egy-egy minket érintő problémával/jelenséggel kapcsolatosan kiállításokat tudnánk rendezni akár a városunk összes iskoláját bevonva
-          igazgató úr által említett drogprevenciós „kurzus” intézményünk szervezésében, de város minden fiatalját megszólítva
-          tematikus nyelvi táborok, nyelvi hetek szervezése a tanított nyelvek (angol, német, orosz, francia) mindegyikének egy-egy hetet biztosítva
-       a művészetek, a kultúra a szívügyünk, kéthavonta egy előadás megszervezése, lebonyolítása – célul tűzve ki azt, hogy a kortársainknak megmutassuk micsoda lehetőségek rejtőznek bennünk és bennük
-        természettudományos tábor érdeklődő kicsiknek és nagyoknak
-        tornakertünk a Szántai kert felszereltségének növelése

ELÉRHETŐ REÁLIS CÉLOK, FELELŐSÖK

1.      Drogprevenciós hét megrendezése (2 alkalom) - projektfelelős: igazgató úr, osztályfőnökök, gazdasági osztály:
2.      Természettudományos szertárak, taneszközök felszerelésének cseréje, új eszközök vásárlása; - projektfelelős: igazgató úr, természettudományos tárgyakat tanító tanárok, gazdasági osztály
3.      Interaktív táblák beszerzése – min 6 db, - projektfelelős: igazgató úr, igazgató helyettesek, gazdasági osztály
4.      Nyelvi hetek megrendezése (4 hét) - projektfelelős: igazgató úr, nyelvtanárok, osztályfőnökök, gazdasági osztály
5.  Bentlakásos nyári nyelvi tábor (oktatóanyag, hely, stb díjai, hátrányos helyzetű tanulóknak táborfinanszírozás) - projektfelelős: igazgató úr, nyelvtanárok, osztályfőnökök, gazdasági osztály
6.   „Vizsgál, számol, mér” természettudományos tábor (oktatóanyag, hely, stb díjai) – projektfelelős: igazgató úr, természettudományos tantárgyakat tanító tanárok, gazdasági osztály
7.      „Tudd, hol a helyed!” - társadalomismereti tábor - projektfelelős: igazgató úr, média, dráma, történelem, társ.ism. szakos tanárok, gazdasági osztály
8.       „Csináld te is! - médiatábor kezdőknek és haladóknak  - projektfelelős: igazgató úr, média, dráma és társ.ism. és vizuális kultúra tanárok, gazdasági osztály
9.      Önkéntes „képző” tábor - projektfelelős: igazgató úr, osztályfőnökök, gazdasági osztály
10. Szakkörök felszerelésének kiegészítése, új szakkörök indítása, - projektfelelős: igazgató úr, szakkörvezetők, gazdasági osztály
11. Művészeti előadás 5 alkalommal – projektfelelős: igazgató úr, zenetanár, dráma, média, tánc(?) tanárok, vizuális kultúra tanára, osztályfőnökök, gazdasági osztály
12. Iskolagaléria – tematikus kiállítások - projektfelelős: igazgató úr, vizuális kultúra tanára, témától függő egyéb szaktanárok, osztályfőnökök, gazdasági osztály
13. Sporteszközök - projektfelelős: igazgató úr, testnevelő tanárok, gazdasági osztály
14. Utazási költségek – versenyek, díjkiosztók - felelős: igazgató úr, gazdasági osztály

FONTOS KÉRDÉSEK
És mit csinálunk mi? Egy projekt sem működik a minden részletre odafigyelő pr team nélkül, ez lesz a mi munkánk; összekötünk, tájékoztatunk, ügyintézünk, szórólapozunk, meggyőzzük a kétkedőket, egyszóval mindig mindenhol ott vagyunk és mindenben lehet ránk számítani.

És mi a cél? A kicsi cél az, hogy a korosztályunkban – egyelőre, szűkebb környezetünkben, a suliban – javuljon a hangulat, kedvesebbek, nyitottabbak legyenek egymás iránt a diákok/tanárok, szorítsuk vissza a közönyt,a kirekesztettséget, a fásultságot, tanítsuk meg kortársainak azt a sokszínű látásmódot, amit ebből a versenyből megtanultunk alkalmazni. Ha ez a mikrokörnyezetünkben megvalósul, akkor merhetünk álmodni nagyobbat, meggyőzni akár a várost, hogy igenis fontos, hogy érdeklődjünk a világ dolgai, problémái, szépségei iránt, fontos, hogy az emberek bizalommal forduljanak egymás felé, merjenek együtt gondolkozni, együtt alkotni. 

A feladathoz készített videónk 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése